Dodecafonía

Sembla que quantos plus sonettos escrivo, tanto plus lènto èst lo procèsso, e plus diffusa deviene la co-autoría de la intelligèntia artificiale, que pare dar-mi principalmente un ponto de partita sopre lo quale lavoro.

En accuesta occasione haio escripto un sonetto dodecasillàbico sopre lo dodecafonismo, una tècnica de compositione de initios del sècolo XX, creata per Arnold Schoenberg, que fu molto importante en la música clàssica contemporànea sopre toto en la prima metate del sècolo. Non èst una tècnica que use actualmente (ne haio planes de usar-la qualque vòlta en lo futuro por compónere), mais èst dès lo ponto de vista numerològico (12 como número temporale, lo número de la perfectione, entre altras cousas) e per son caràcter cíclico (en accuesta tècnica non se puote usare una nòta de nuovo fin que ja se havian usato tote le 12 nòte), ha la dodecafonía como concèpto un cèrto potentiale poètico. Ècco:

 

Dodecafonía

Martín Rincón Botero / ChatGPT

En los tonos de la dodecafonía
resuona lo laberinto de las nòtas
sen' lege apparènte, con fervor', devòtas,
se crea órdene sen' sènso, una orgía.

Sobto lo maestro dódece se installan,
En órdene vienen únique seqüèntie,
Fonden-se en las nòtas divèrse presèntie,
Dódece complètan e l'aura intervallan.

Schoenberg, profèta de cuesto credo dicto,
güidou la rebellion' contra lo natural',
creando un univèrso onde lo escripto

se esfuma en una dantza cíclica inmortal'.
Dódece nuovi, infiniti sentieri,
bifurcati al tèmpo, dissonanti e fieri.

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